.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قضاوت با افکار عمومی ؛
جوابیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران به یک خبر از دو خبر شمال نیوز + توضیحات ما
شمال نیوز : در پی درج خبری با عنوان « بازی با جان مردم فریدونکنار از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران! » به نقل از یک منبع خبری در شمال نیوز ، دانشگاه علوم پزشکی مازندرن با ارسال جوابیه ای خواستار انتشار ان مطابق قانون مطبوعات شد .....

شمال نیوز : در پی درج خبری با عنوان « بازی با جان مردم فریدونکنار از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران! » به نقل از یک منبع خبری در شمال نیوز ، دانشگاه علوم پزشکی مازندرن با ارسال جوابیه ای خواستار انتشار ان مطابق قانون مطبوعات شد .
البته انتشار این جوابیه در راستای قانون مطبوعات در ذیل صورت خواهد پذیرفت اما یک سئوال اساسی ذهن افکار عمومی را مشغول ساخته و آن هم این است که چرا دانشگاه علوم پزشکی بصورت گلچین شده به انتقادات پاسخ می دهد ؟ به عنوان مثال ، چرا مسئولان محترم دانشگاه علوم پزشکی به گزارش « پیام قابل تامل یک بیمار سرطانی مازندرانی و توضیحات شمال نیوز» پاسخ یا جوابیه صادر نفرمودند ؟
هر چند صلاح ملک خویش خسروان دانند ! اما فقط برای یادآوری می بایست ای نکته را متذکر شویم که جوابیه به گزارشات ، اخبار و انتقادات بصورت گزینشی و یکی در میان ، بدون تردید مورد رضایت افکار عمومی نخواهد بود .
به هر روی در ذیل جوابیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران را به یک خبر از دو خبر شمال نیوز و توضیحات ما را می خوانید :


و اما توضیحات ما :

از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به خاطر پاسخگویی به افکار عمومی سپاسگزاریم اما ؛
ای کاش مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندرن اعلام می کردند : اينكه فريدونكنار زير مجموعه بلوك آمل ميباشد به چه معنا مي باشد؟ آيا آمل بايد پاسخگو باشد؟ يا آمل و فريدونكنار منطقه مستقل و خود مختار مي باشند و دانشگاه علوم پزشكي مازندران مسئوليتي ندارد؟
آنچه واضح و آشكار است اينكه دانشگاه علوم پزشكي مازندران ، مسئول كليه فعاليت هاي آموزشي ، درماني و بهداشتي در استان مازندران به استثنا بابل و بند پي که دارای دانشگاه مستقل بوده  مي باشد و كلمات و جملاتي مانند  " فريدونكنار زير مجموعه بلوك آمل مي باشد" نمی تواند افکار عمومی را قانع کند .
معلوم نیست ، چرا به صراحت و آشكارا  از بيان اين واقعيت كه آمل و فريدونكنار هر دو زير مجموعه علوم پزشكي مازندران هستند طفره می روید و بالعكس آنرا به بلوك مستقل از علوم پزشكي مازندران در مفهوم كلامي و جمله اي براي عامه مردم تعبير مي نماييد؟
در پاراگراف دوم اظهار نموديد :
 " بخش CTSCAN در بيمارستان فريدونكنار ..... محدود به جراحي مغز و اعصاب نمي باشد"
و اتفاقا چنين ادعايي كاملا درست و به اين معنا مي باشد كه هدف اول و مهم راه اندازي بخش فوق براي نجات جان بيماران اورژانسي اعم از تصادفات در اين مسيرکناره ، ساحلی و پر رفت و آمد و نيز براي حوادث سقوط ساختماني و خونريزهاي مغزي ناشي از بيماريهاي فشار خون و تومور هاي مغزي مي باشد و سپس بيماران غير اورژانسي داخلي و .....
 و البته نجات جان بيماران اورژانسي زماني ميسر و ممكن مي باشد كه جراح مغز و اعصاب نيز در كنار بخش CTSCAN حاضر و مهيا به انواع اعمال جراحي باشد. در غير اينصورت چه معنا دارد كه بيماران ضربه به سر ناشي از تصادف ( در حال مرگ و زندگي) را يك بار وارد  بيمارستان فريدونكنار نموده، عكس و سي تي اسكن گرفته، سپس او را از بيمارستان خارج نموده تا در آمل ، بابل و یا ساری جراحي نمايند.
 آيا جز إتلاف وقت و مرگ ناشي از جابجايي بي مورد سودي براي بيمار و خانواده نگران او هست؟
اصرار ما ازبازنشر اين گزارش که همکاران خوبمان در یک رسانه شهری در فریدونکنار منتشر کرده اند ، تأكيد به حضورعنصراصلي و برجسته يعني جراح مغز و اعصاب مي باشد تا جان انسانهاي بي گناه ناشي از تصادفات به راحتي فقط براي گرفتن يك عكس جمجمه در حاليكه جراحي براي عمل جراحي مغز او حضور ندارد هدر نرود و خانواده اي بي سرپرست نشود.
اگردانشگاه علوم پزشكي مازندران به أصول أوليه و آشكار ملزومات بخش جراحي مغز و اعصاب كه مي بايست متشكل از ١- دستگاه سي تي اسكن، ٢- جراح مغز و اعصاب  ٣- اتاق عمل جراحي اعصاب و ٤- ICU باشد اعتنايي نميكند و براي توجيه نداشتن جراح مغز و اعصاب فرافكني مي نمايد چه چاره اي جز بيان واقعيات در صداقت و اخلاص اطلاع رساني و اخبار براي نجات جان بيماران براي ما باقي خواهد ماند؟
كجاي اين خبر از عدم حضور هزار روزه جراح مغز و اعصاب در" بيمارستان فريدونكنار " ملاحظات شخصي، اطلاعات نادرست ، غير علمي و به منظور تشويش أفكار عمومي و تخريب مسئولين مي باشد كه دانشگاه علوم پزشكي مازندران در ادعاي خود عليه اين گزارش آورده است.
 آقايان دانشگاه چگونه به راحتي فراموش كرده اند كه آنروز براي راه اندازي بخش CTSCAN و جراحي اعصاب با هزاران دليل كه اين بيمارستان با انبوه بيماران تصادفي در مسير اصلي و ساحلی با انبوه مسافر مواجه بوده و يك ضرورت قطعي و نياز حتمي به راه اندازي بخش جراحي مغز و اعصاب با هزار تبلیغات اقدام نمودند اما متأسفانه امروز اظهار مي دارند : بيماري هاي داخلي و غير اورژانسي  از تصادف و ضربه به سر و مرگ ناگهاني مهمتر مي باشد و ما بخش جراحي اعصاب و سي تي اسكن را براي بيماران غير اورژانس و داخلي آورده ايم !
در پايان به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران که از دلسوزان جامعه می باشند ، توصيه مي كنيم :
اگربه هر دلیل قادر به جذب پزشك جراح مربوطه و مشروحه در این خبر در بيمارستان فريدونكنار نمي باشيد لااقل مردم و مصدومين حوادث را مطلع نماييد كه براي انجام سي تي اسكن از جمجمه و اعضاي بدن آسيب ديده مستقيما به بيمارستاني مراجعه نمايند كه جراح مغز و اعصاب را دارا مي باشد.
باز هم ضمن خداقوت به متولیان بهداشت و درمان در استان و تاکید بر زحمات این عزیزان که بارها در قالب اطلاع رسانی به مردم در شمال نیوز انعکاس یافته ، بدون تردید حق نقد عملکرد این عزیزان برای یک رسانه به نمایندگی از افکار عمومی را علی رغم همه جملات ناروایی که در جوابیه آمده است برای خود و مردم محفوظ می دانیم و اتهامات بی اساسی نظیر « ملاحظات شخصي، اطلاعات نادرست ، غير علمي و به منظور تشويش أفكار عمومي و تخريب مسئولين » خللی در انجام رسالتمان ایجاد نمی کند .

خدایا چنان کن سرانجام کار / تو خوشنود باشی و ما رستگار

تحریریه شمال نیوز


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

من یک مردم 3 خرداد 1395
آفرین به شمال نیوز . لذت بردم از توضیحات شما . منطقی و متقن
رضا 3 خرداد 1395
جالب هست دانشگاهي كه بايد صبور باشد و داراي منطق
كم مونده بود كه شمال نيوز را به فحش و كتك بگيره
آقاي دكتر سلطان تويه اگر من جاي شما بودم بسيار مودبانه
و بدون توهين كردن چهار كلمه جواب در خور شان دانشگاه و دانشگاهيان
مي دادم.
اين دور زمونه رسم شده هر كي كم مياره ميگه به كشور و مملكت و نظام توهين كردي
فرید 3 خرداد 1395
کاش با مردم رو راست بود ید و دروغ بهشون نمیگفتین این جوابیه شما جز توهین به مردم چیز دیگه ای نیست
پزشک 3 خرداد 1395
واقعا از خواندن جوابیه دانشگاه خجالت کشیدم . چرا آخر این همه سوتی ؟ اصلا اگر جوابی نمیدادید سنگین تر بودید تا این جواب غیرکارشناسی . من هم به عنوان یک پطشک به مردم فریدونکنار و همه بیمارانی که به این بیمارستان مراجعه می کنند حق می دهم که معترض باشند .
irgreen 3 خرداد 1395
آقایون علوم پزشکی سلام خواهر 30 ساله من چند وقت پیش در بیمارستان امام ساری فوت کرد. طی 10 روز در بیمارستان بستری بود علی رغم زحمت پرسنل بیمارستان . پرستار ها و دکتر ها براشون مهم نبود این مریضه اینجاست انسانه یا آدم فضایی مردن در بیمارستان امام چیز عادی و روزمره بوده و جان انسان برای پرسنل ارزشی نداره چرایش را از مسولین بپرسین؟؟ در نروژ برای جان انسان از نیرو هوایی ارتش کمک می گیرن ولی تو مازندران جان انسان ارزش نداره هر چی از بی نظمی بگین مسولین بیمارستان امام میکن اینجا مرکز آموزشی درمانی همینه که هست پول دارین ببرین بیمارستان خصوصی اگه نه تو این بیمارستان مریض بیاد یا سالم میره یا میمیره یا به مریضیش اضافه میشه میره بیرون
نا شناس 3 خرداد 1395
سلام.احسنت شمال نیوز کارشناسه گفتی
پرستارآمل 3 خرداد 1395
فکرکنم دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مسابقات بوکس امسال قهرمان بشه
فقط مواظب باشند با عجله بعضی ضربات به خودشان نخوره
پزشك 2 خرداد 1395
مي دانم كه شمال نيوز نظرات مخالف را انعكاس نمي دهد ولي اگر يك حساب سرانگشتي بكنيد اگر قرار باشد براي شهري مانند فريدونكنار جراح مغز و اعصاب بيايد براي محمودآباد ، إيدز شهر ، نور ، رويان ، چالوس ، نوشهر ، سلمانشهر ، عباس آباد و........ هم لازم است هرچند مردم اين شهرها همشهري شما نيستند همين حساب سرانگشتي به حدود ٤٠٠٠ شهر در كشور مي رسد يعني ٤٠٠٠ جراح مغز لازم است در حاليكه سالانه ٤٠ نَفَر فارغ التحصيل دارد ، و طبيعتا چون جراح ، جنس چيني نيست كه وارد شود بالإجبار بايد در بين شهرهاي استان أولويت بندي و بلوك بندي شود و طبيعتا" در اين أولويت بندي محور هراز با آن حجم تصادف به شهر نورچشمي هاي آقايان أرجحيت دارد
پاسخ ها به این نظر
پزشک 3 خرداد 1395
همکار محترم
آیا در این دانشگاه عزیزان نورچشمی وجود ندارند؟ آیا تقسیم نیروی متخصص فقط بر پایه ضوابط میباشد؟ در دانشگاهی که فرزند و داماد وزیر در حال گذراندن طرح میباشند چقدر میتوان گفت که تقسیم نیروی متخصص بر پایه ضوابط است. مثلا این عزیزان کاملا براساس ضوابط بجای زاهدان سر از مازندران درآورده اند؟ شما که خودتان به این پارتی بازیها واقفید. اگر نمیتوانید کمی از الام بیماران بکاهیم حداقل با نورچشمی گفتن به آنها دلشان را به درد نیاوریم.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.129 seconds.